mandag den 2. januar 2012

Varanasi

Varanasi er kold i jaunar og det regnede nogle gange de få dage vi var der. Efter sejlturen på Ganges begyndte det pludselig at regne og det var rigtig voldsomt. Selv om vi boede tæt på floden var vi helt gennemblødte da vi nåede hotellet. Det gik hurtigt med at få tøjet af og i soveposen. Tøjet blev ikke tørt før vi kom til sydspidsen af Indien. Vi prøvede ellers dagen efter at tørre skoene med en hårdtørrer sådan at det var muligt at bruge dem indtil vi nåede ned til sandal-området. ´

Overfor hotellet var de i gang med at bygge et nyt hus. Alt sand blev båret op i kurve på hovedet.

Ikke noget at pive over - det handler bare at komme i træning.

Det virker måske ikke som en afstivning, der ville være tilladt her i landet ved nybyggeri.

Nedenfor vores vindue boede en familie i dette hus. Der var forældrene og 4 børn, i boden som kan skimtes til højre solgte de krydderier og lign. De holdt vaskedag d. 2. januar også så meget at gaden blev oversvømmet af vand - så meget at vi måtte gå en rigtig lang omvej for at komme tilbage til hotellet.

Udsigt fra altanen - det betød ikke så meget om man var ude eller inde da der ikke var glas i alle hullerne

Mælkemanden.
Vi gik tur i byen og blev kørt hen til abetemplet, hvor vi gik tur i parken. Her må man heller ikke tage billeder og det overholder vi da selvfølgelig -mest fordi de havde taget vores kamera og låst det inde! Vi fik ligeledes besøgt en væveri og bliver vist rundt - de havde vist forventet at vi købte nogle - det gjorde vi ikke der. Den næste silkehandler vi besøgte og købte nogle sjaler hos var en ærlig mand. Gitte glemte sin pung og da vi vente tilbage stod han klar med den og havde ikke taget noget som helst derfra - hold da op.
Vi spiste de fleste gange på en noget vestlig spisested hvor maden var ganske udmærket.
Enkelte gange spise på på en restaurant oven på vores hotel. En enkelt gang forsøgte vi med frokosten der, de fleste ting som var på spisekortet kunne han ikke lave men en enkelt suppe ville den lille dreng gerne lave - det var altså opvaskevandet fra dagen før han havde varmet - puha det var ikke spiseligt.

Kort før vi skulle afsted til lufthavnen mødte vi et australsk par som vi delte taxi med. De havde rejst rundt i de sidste måneder.
Flyveturen var nu tilbage til Dehli for at skifte fly til Bangalore og der skifte til Trivandum.
Hvilket er en meget lang tur!