onsdag den 1. februar 2012

Rejserute

Turen var planlagt til 4 uger i perioden 28. dec 2011 - 24. jan. 2012
- vores 2. rejse til dette skønne og farverige land.
Bloggen var tænkt som en dagbog i kronologisk orden, hvilket ikke helt er lykkedes.

Vi landede i Delhi og rejste derfra videre med tog til Varanasi efter få dage og oplevede livet der før vi fløj tilbage til Dehli og direkte videre til den sydligst spids af Indien. Der var for turistet for os, og med taxi tog vi lidt nord på. Efter nogle dage var vi igen klar til at rejse med tog, troede vi, og rejste ind i landet. Efterfølgende med fly til Goa hvor vi tog på udflugter med bl.a. taxi.

Før vi tog afsted havde vi bestilt retur biletter til Delhi og derfra videre til København. Denne gang var det som altid - næsten alle fly i Indien er forsinket, også vores såvel i Goa, og især ved afrejsen fra Delhi og hjem. Flyet var Delhi blev udsat utallige gange indtil de omkring4 timer efter planlagt afgang fortalte at det ikke ville blive klar.
Vi blev kørt til et flot hotel i ambasadekvarteret hvor vi fik værelse - og et tiltrængt bad, det var 4 uger siden vi sidst havde været i nærheden af et badekar, og bruser med varmt vand. Vi kom med et fly ca. kl. 2000 om aftenen - skulle have lettet kl. 0520. I Ukraine hvor vi havde et flyskifte var der ikke noget flyt til os og vi kom igen på hotel. Derfra lettede vi næste aften og var i hjemme efter ca. 42 timers rejse.